انزالوتامید (Enzalutamide) با نام تجاری اکستندی (Extandi) یک داروی ضد آندروژن غیر استروئیدی (NSAA) می باشد که بواسطه مهار آندروژن (هورمون مردانه) در سرطان پروستات متاستاز داده مقاوم به درمان تجویز می شود.

جزئیات
لایسنس FDA,EMA,DailyMed
سایت www.xtandi.com
توضیحات
اخطار توجه داشته باشید این اطلاعات نباید توسط شما جهت تصمیم گیری برای مصرف یا عدم مصرف داروی Xtandi مورد استفاده قرار گیرد و قطعا شما مجاز به تصمیم گیری در مورد تجویز این دارو به دیگری نیز نمی‌باشید.
موارد مصرف Treatment of castration-resistant prostate cancer
روش مصرف خوراکی
دستور مصرف 160mg once daily بدون توجه به زمان غذا
عوارض سردرد, بی خوابی , گیجی , خستگی مفرط , گرگرفتگی , اسهال , ضعف , افزایش فشارخون , گز گزاندامها , ادم محیطی , اضطراب , درد مفصل , پشت درد , عفونت قسمت بالایی دستگاه تنفسی
شکایات اگر دارای سابقه تشنج،آسیب مغزی زمینه ای با از دست دادن هوشیاری، حمله‌ ایسکمیک‌ گذرا طی 12 ماه گذشته، حوادث عروق مغزی،متاستاز مغز، ناهنجاریهاى شریانى وریدى داخل نخاعى، مصرف همزمان داروهای پایین آورنده آستانه تحریک مغزی هستید حتما به اطلاع پزشک برسانید.
تداخل دارویی امپرازول , ایتراکونازول , بوسنتان , گلوتازون , دی هیدرو ارگوتامین , سیکلوسپورین , فنوباربیتال , فنی توئین , میدازولام , وارفارین , مدروکسی پروژسترون , سولیفناسین , بیزوپرولول , دی سولفیرام , پرازی کوانتل , تری فلونوماید , دلاویردین , سوفوسبوویر و ولپاتاسویر , آپرمیلاست , پالبوسیکلیب , لوماکافتور / ایواکافتور , آکالابروتینیب , فوستاماتینیب , دابرافنیب , گرپافلوکساسین , هالوفانترین , کوبیسیستات , افاویرنز , وندتانیب , کوپانلیسیب , بریگاتینیب , ایکسازومیب , ماراویروک
توصیه انزالوتامید را هر روز سرساعت معینی مصرف نمایید و بعلت بروز احتمال تشنج و سرگیجه در حین درمان با انزالوتامید از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید. در حین درمان با انزالوتامید برای مصرف دیگر داروها اعم از داروهای پایین آورنده آستانه تشنج و یا داروهای بدون نسخه و داروهای گیاهی حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نوشتن نظر

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

Xtandi 40mg Cap

• مدل کالا: 112sb
  • موجودی: پیش سفارش